Laatste woorden van de farao

21 oktober 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag stond bryce canyon op het programma. Gisteren vertelden we al dat dit door "kenners" op plaats 1 staat wat de nationale parken betreft. Helaas hadden wij de pech dat het weer vandaag erg slecht was. Het was heel mistig en regende veel. Gelukkig konden we op sommige uitkijkpunten wel zien waarom mensen dit park zo mooi vinden. Net als de andere parken was ook deze weer heel anders qua natuur. Hier reden we door veel meer bos heen en zagen ook de bergen er weer heel anders uit. Wat we zagen was wel ontzettend mooi om te zien. We hebben ook besloten dat we een keer terug willen naar Amerika voor alleen die nationale parken. Zelfs op de foto's is het ontzettend moeilijk weer te geven wat een fantastische natuur Amerika heeft. De verzameling van nationale parken is voor ons ook het hoogtepunt van de vakantie geweest.

Na Bryce zijn we weer terug gereden naar Vegas. Dit was een tocht van ongeveer vijf uur dus einde van de middag kwamen we bij ons hotel aan, een heuse piramide. Bij de balie vroegen ze of we een upgrade wilden naar een luxere kamer, TUURLIJK. En wat een upgrade bleek het te zijn. Een gigantische kamer met zelfs een jacuzzi naast ons bed die we uiteraard wel even hebben uitgeprobeerd. In de avond nog wat achter de blackjack tafel gezeten. Hier had Marco bijna een massage te pakken omdat hij heel enthousiast ja riep toen ze riep of iemand een massage wilde, maar hij dacht dat ze vroeg of ze erbij mocht komen zitten. Kan de beste overkomen zullen we maar zeggen (blijkt wel weer).

De reis en de blog zitten er dan toch echt op. Vier geweldige weken waarin we onwijs veel hebben gezien, ervaren en genoten. Van geen moment hebben we spijt gehad en alles was fantastisch. Misschien nog een paar laatste opvallende dingen die ons zeker zullen bijblijven :
- Je moet helemaal niet gek opkijken als je opeens ergens het volkslied hoort waarbij alle mensen stil gaan staan en met hun hand op het hart richting de vlag zingen
- Amerikanen zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Alles is te regelen. We dachten dat dit allemaal heel nep zou overkomen, maar dat was helemaal niet zo.
- de verschillen tussen de landschappen zijn enorm. Zelfs op kleine afstanden rijden kan het landschap ineens heel anders zijn
- heeeeeele grote porties eten, die wij echt niet weg krijgen, maar zelfs de dunste meisjes hier wel.
- overal gratis water bij je eten. Hoef je in Nederland niet te verwachten.
- aan de ene kant is het heel schoon, maar aan de andere kant liggen er naast de weg heel veel oude autobanden en andere rotzooi
- er zijn heel veel zwervers in de steden en in san fransisco zijn ze ook nog eens knettergek. Toch heb je er geen last van, hooguit lol.

- iedereen die van wandelen en / of natuur houdt zou absoluut eens naar de nationale parken moeten gaan
- alle elektriciteitskabels hangen hier gewoon in her zicht boven de woonwijken. Dit geeft een weerwar van kabels, waar ze in Nederland gewoon onder grond liggen
- kleding is goedkoop, eten is duur, behalve als je zoveel kleding koopt als Charlotte ;-)
- Amerikanen kijken je gek aan als we vertellen dat we eigenlijk alleen eekhoorntjes in de dierentuin hebben over het algemeen. Wij vonden het dan weer grappig dat ze de standaard huis-tuin-keuken eend in de dierentuin hadden.

We vonden het ontzettend leuk om al onze ervaringen met jullie te delen en om te zien dat er een groepje was die dat ook trouw volgden. Het gaf toch het gevoel dat we jullie niet helemaal hoefden te missen. Bedankt daarvoor en hopelijk tot snel!

Veel liefs,
Charlotte en Marco

1. Linnet:
    Goede reis terug! Xxx
  2. Lonneke:
    22 oktober 2015
    Wat jammer dat het einde in zicht is. Goede reis. Voorzichtig!!!
  3. De bunnies:
    22 oktober 2015
    Goede en veilige reis terug....
    Wij.vonden het helemaal geweldig om al die verhalen terug te lezen...

Tot zondag xxx
  4. 25 oktober 2015
    hebben genoten van de verhalen en een beetje meegeleefd van de ervaringen die wij daar ook hebben gehad.
    goede terugreis en horen graag de verhalen persoonlijk
    groetjes Marianne en Bert