Washington, stad der monumenten

28 september 2015 - Arlington, Washington, Verenigde Staten

Wauw, wat een stad dat Washington! Vandaag een geweldige rondleiding gehad van onze gids Petra, die overigens net als Charlotte in de nachtegaalstraat in Utrecht had gewoond. De Tour begon bij het Washington monument. Vanuit daar liepen we, vergezeld door een hoop eekhoorntjes, naar het Lincoln memorial waar het zeer grote bekende beeld van Abraham Lincoln staat, de man die de slavernij had afgeschaft. Daarna langs vele oorlogsmonumenten gelopen die zeer indrukwekkend waren van onder andere de tweede wereldoorlog en de Vietnam oorlog. Daar kunnen we in Nederland nog wat van leren! Vervolgens liepen we via het monument van Martin luther king naar die van Roosevelt, waar met name die van Martin Luther king indrukwekkend was. Het volgende monument was voor president Thomas jefferson. Deze had zijn volledige privé collectie boeken geschonken (dat waren er nogal wat) nadat het capitool was verbrand door de Britten, waar we aan het einde van de dag ook een kijkje hadden genomen in het library of congres. Na jefferson wilden we langs het witte huis, maar dit was deels afgezet waardoor we niet aan de achterkant konden komen. Vanaf de voorkant hebben we het, samen met een legio toeristen, wel gezien. Het was leuk om deze eens in het echt te zien, maar het was niet zo indrukwekkend als verwacht. Het is gewoon een groot wit huis met een mooi landgoed er omheen. Daarna lekker crabcakes gegeten  in een heel gezellig restaurant als lunch.

Na de lunch zijn we richting het capitool en zoals gezegd het library of congres gegaan. Onderweg zijn we onder andere langs het gebouw van de FBI gelopen. Waar andere gebouwen vaak groots en mooi zijn was deze onvoorstelbaar saai en lelijk, beetje zoals het oude CBS gebouw. Het capitool was ook indrukwekkend om te zien, al stond het wel deels in de steigers zodat het klaar is als de nieuwe president zijn intrede doet. Het library of congres was zoals gezegd ook enorm indrukwekkend om te zien, met name ook van binnen! Daarna was de rondleiding ten einde en dat vonden de kuitjes niet heel erg. Nu even relaxen en dan vanavond nog ergens gezellig wat gaan eten. Morgen nog niets gepland staan, maar waarschijnlijk gaan we wat musea en een grote begraafplaats a la Normandië bekijken.

1. De bunnies:
    29 september 2015
    Hey mar en lot....
    Wat een dag... Geweldig om te lezen en wat klinkt het geweldig om het mee te maken.
    Rust lekker uit en geniet er lekker van.

Ik hou jullie in de gaten

Een hele dikke kus en knuffel van jullie nichtje en neefje
  2. Marie & Maarten:
    29 september 2015
    Hoi hoi,

Wat leuk om te lezen zeg, en wat lijkt mij het toch indruk wekkend allemaal.
    En wat een reis er naar toe gelukkig is alles goed gekomen..
    Foto's zijn onwijs gaaf om te zien dank je wel, dat ik mee mag lezen en kijken..
    Een hele fijne dag morgen en geniet er lekker van.

groetjes van ons